JANGAN LUPA KLIK YE...TQ

SAHABATKU

Saturday, April 9, 2011

CUJEN THE LEJEN GIVEAWAY


KLIK BANNER UNTUK JOIN.

Cempaka nak join CUJEN THE LEJEN GIVEAWAY yang dianjurkan oleh

1. MNG Tatto Tote Bag

Cerita ni berlaku masa aku kerja kat Canon Shah Alam.Aku diberi peluang pergi training ke Canon Oita Japan selama 3 bln.Kami pergi seramai 15org termasuk 2org supervisor. 
First time sampai sana terperanjat juga sebab pukul 4pagi dah ada matahari....patut la Japan di panggil negara matahari terbit kebetulan pula masa kami pergi musim panas.
Di pendekkan cerita dan kenangan kelakar yang tersemat dihati aku sampai sekarang.....4 hari sebelum pulang ketanah air,kawan baik aku nama dia Yumi Goto pekerja kat Canon Oita ajak pergi rumah dia.Aku ajak la kawan serumah iaitu kak Za dan kak Noni pergi sekali.Baiknya Yumi ni,sanggup jemput kami...dan bila sampai kat rumah dia macam2 dia masak nak jamu kami makan. 
Ada satu masakan tu spaghetti goreng dicampur dgn ayam dan dia isikan utk seorg sepinggan.Kami dah pandang sesama sendiri.Ayam tak sembelih mcm mane kami nak makan ni.Kalau tak makan tentu dia kecil hatikan.Bila Yumi pergi kedapur nak ambil sesuatu,aku dgn segera ambil beg plastik dlm beg tangan dan isi semua spaghetti aku tu.Lepas tu dgn pantas aku ambil sedikit spaghetti dlm pinggan kak Za dan kak Noni letak dlm pinggan aku.
Bila Yumi sampai....mula2 muka dia mcm terperanjat bila tengok dlm pinggan kami dah tinggal sikit....agaknya tentu dia fikir kita org ni lapar sgt.tiba2 mulut aku cakap...Yumi...karai ne(pedas la).Yuma cuma jawab Sekoce dake(sikit aje).Selain dari spaghetti tu,makanan yg lain kita org makan mcm biasa sebab halal.
Bila balik rumah aku keluarkan spaghetti tu dari beg tangan aku.Kawan2 aku punya la ketawa dan dia org ckp nasib baik kau bawa beg plastik....
Sekian.

Nak tag:
Anim
Princess

Tarikh tutup:
?????

2 comments:

aNiM said...

tq kak norzie tag saya :)
saya dah join ^_^

cujern said...

thanks join my giveaway. gud luck to u!